Poznań: +48 516 665 211 | Gdynia +48 516 665 213 info@synergy-clinic.pl

JAK WALCZYĆ Z ŁZAWIENIEM OCZU, KATAREM, DUSZNOŚĆIĄ I INFEKCJAMI DRÓG ODDECHOWYCH.

Obecnie mamy „wysyp” pacjentów z alergiami wziewnymi. Obecne środowisko w jakim żyjemy sprzyja zaburzeniom pracy układu immunologicznego a smog, pył, spaliny aut i zanieczyszczone powietrze dymem buchającym z kominów przemysłowych fabryk powoduje podrażnienie błony śluzowej układu oddechowego i ułatwia przenikanie do krwioobiegu pyłków roślin czy cząsteczek kurzu.
Jeszcze do niedawna alergologowie sądzili, że alergie wziewne pojawiają się u starszych dzieci (zwłaszcza tych, które miały alergie pokarmowe) a zanikają u osób dorosłych. Obecnie „zaatakowani” alergią wziewną pacjenci mają nawet po 50 lat, stąd wniosek, że alergie wziewne występują niezależnie od wieku, począwszy od trzylatków do seniorów.

😪Objawy alergii wziewnej:

👉zapalenie spojówek – przekrwienie, śiąd i pieczenie, uczucie piasku pod powiekami, rzadziej ropna wydzielina.
👉katar – intensywna wydzielina z nosa, objawy zapchania nosa, obrzęk śluzówki, świąd
👉kaszel – suchy i męczący, najczęściej pojawia się w nocy i nad ranem, nierzadko kończy się zapaleniem oskrzeli, płuc czy krtani.
👉astma
👉ból głowy, stan zapalny zatok
👉trudności z koncentracją, zaburzenia snu, rozdrażnienie, zmęczenie

👀Diagnostyka:
objawy alergii wziewnej można potwierdzić badaniami. Na rynku dostępne są testy skórne i testy z krwi. Alergeny wziewne oznacza się w klasie IgE.

🥑Dieta w alergiach wziewnych.
Wiadomo, że z pyłkami roślin występują reakcje alergiczne krzyżowe. W momencie wycofania pokarmów krzyżowych z wziewami, objawy słabną, często ustępują a w ciężkich przypadkach powodują, że leki przeciwalergiczne w końcu zaczynają działać.
I tak jak np. w przypadku alergii na brzozę należy wykluczyć niektóre owoce pestkowe (jabłko, gruszka, brzoskwinia), surowe pomidory i surową marchewkę, kiwi, curry, a czasem banan, liczi, mango, pomarańcza, surowy ziemniak, soja, anyż, papryka, pieprz, kminek, kolendrę i orzechy oraz lateks
to w przypadku innych alergenów krzyżówek jest na szczęście mniej.

Niestety u alergików z alergiami wziewnymi osoby takie mają znacznie większe szanse na nietolerancje pokarmowe IgG-zależne.

Zapraszam na konsultacje dietetyczne, rejestracja pod nr tel. 61 679 39 50.

Dieta może przynieść Ci ulgę jakiej się nie spodziewasz.

POZNAŃ

ul. Krakowska 30